5 نکته برای راه اندازی یک کسب و کار موفق

به نظر می رسد هیچ زمانی بهتر از این برای راه اندازی یک کسب و کار جدید وجود نداشته است. در این مطلب سعی دارم تا به 5 نکته درباره راه اندازی کسب و کار اشاره کنم که امیدوارم به شما در رشد کارتان کمک کند.

سال گذشته با وجو کووید19 سالی سخت برای سلامتی و رفاه جامعه بود اما از منظر دیگر سالی چر رونق در حوزه استارتاپ ها و شرکت های نوپا بود.

در برخی از کشور های دنیا نرخ راه اندازی کسب و کارهای جدید 24 درصد رشد داشته و احتمالا تا پایان سال 2021 میلادی نیز ادامه خواهد داشت. یکی از مهمترین دلایل چنین رشد چمشگیری، تغییر عادت مصرف کنندگان و علاقه بیشتر آنها به خرید آنلاین برای رفع مایحجات و البته راهی برای فرار از خستگی ناشی از قرنطینه عنوان شده است.

با این اوصاف به نظر می رسد هیچ زمانی بهتر از این برای راه اندازی یک کسب و کار جدید وجود نداشته است. در این مطلب سعی دارم تا به 5 نکته درباره راه اندازی کسب و کار اشاره کنم که امیدوارم به شما در رشد کارتان کمک کند.

1-از تجربیات و مهارت های خود استفاده کنید:

راه اندازی یک کسب و کار موفق به معنی پیدا کردن ترند های روز دنیا و سرازیر کردن سرمایه شخصی تان در آن نیست. شما باید بدانید دقیقا مشغول انجام چه کاری هستید. شما باید در باره کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید تجربه ای داشته باشید والا منتظر باشید تا به زودی توسط رقبای با تجربه تان نابود شوید.

شما باید به دنبال راهی برای استفاده از تجربیات، روابط و استعداد های خودتان باشید. اگر تجربه ای در نویسندگی یا طراحی دارید کسب و کاری بر پایه آنها بنا کنید. اگر برنامه نویسی بلد هستید یک وبسات یا اپلیکیشن یا ویجت بسازید.

دو مزیت در این کار وجود دارد:

اول اینکه خودتان توانایی انجام بخش زیادی از کارها را دارید و مجبور نیستید که شخص دیگری را برای انجام کارهایتان استخدام کنید.

دوم، احتمال اینکه مرتکب یک خطای بسیار بزرگ که منجر به نابودیتان شود کمتر خواهد بود چرا که می دانید در حال انجام چه کاری هستید و صنعت مورد نظرتان را می شناسید. بنابر این مسیر موفقیت برایتان هموار تر خواهد بود.

نیازی ندارید که یک کار خلاقانه و خارق العاده انجام دهید. اگر فرض کنیم شما نیمی از عمرتان را فروشنده خودرو بوده اید احتمالا راه اندازی کاری که مرتبط با فروش یا خودرو باشد برای شما راحت تر و منطقی تر از نویسندگی رمان است.

2-یک برند شخصی ایجاد کنید:

این کار خیلی ضروری نیست اما می تواند در آسان تر کردن کار ها به شما کمک کند.

چند حساب کاربری در شبکه های مجازی ایجاد کنید و شروع به نوشتن یا ضبط ویدئو در آن ها کنید. قرار نیست به شهرت کریستیانو رونالدو یا علی دایی برسید بلکه قرار است خودمان را فردی متخصص در حوزه کسب و کارمان نشان دهیم.

هرچه برند شخصی خودتان را رشد دهید قابلیت اعتماد بیشتری را کسب خواهید کرد. ممکن است با سرمایه گذاران، خریداران بالقوه یا همکارانتان ارتباط بر قرار کنید. همچنین می توانید به صورت ارگانیک کسب و کار خودتان را معرفی و بازاریابی کنید.

اگر خیلی با جلوی دوربین بودن راحت نیستید می توانید فقط بلاگ نویسی کنید یا پادکست منتشر کنید. خاطرتان باشد کسی دنبال عکس های خفن و سلفی های شیک شما نیست . موضوع کاملا چیز دیگری است.

3-اهداف واضح و قابل دستیابی تعیین کنید:

شش ماه یا یک سال دیگر می خواهید کجا باشید؟ پنج سال و ده سال بعد چطور؟ هفته آینده چطور؟

صاحبان کسب و کار افرادی منظم و هدف گرا هستند. آن ها اهدافی را برای هر روز و هر هفته و هر ما و سالشان در نظر دارند. آنها دقیقا می داند در آنده به دنبال چه چیزی میگردند و در گذشته چه چیزی را به دست آورده اند.

تعیین اهداف شما را در مسیر درست قرار می دهد. این کار مجبورتان می کند تا بهروری خودتان را افزایش دهید و واقعا بر روی چیزهایی که مهم هستند تمرکز کنید.

یک کار آفرین موفقکسی است که اهداف روشن و مشخصی دارد. او می داند که به کجا می رود و می داند چطور به آنجا برسد. شما هم اگر میخواهید در کسب و کارتان موفق باشید به چنین وضوحی نیاز دارید.

4-تیمی بسازید که بتوانید به آن تکیه کنید:

مهم نیست چه مزخرفاتی در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی دیده اید یا در کتاب های داستان موفقیت خوانده اید، موفق شدن هرگز به تنهایی رخ نمی دهد.

شما برای ساخت یک شرکت موفق به یک تیم قوی احتایج دارید.مهمترین و کمیاب ترین ویژگی برای اعضای چنین تیمی قابل اطمینان بودن است. به دنبال افرادی باشید که در هنگام نیاز در کنار شما باشند. افرادی که برای موفقیت شما تلاش می کنند و ترکتان نمی کنند.

5-از ریسک های حساب شده نترسید:

کارآفرینان قمار نمی کنند بلکه به ریسک هایی حساب شده دست می زنند. آنها سرمایه خود را در پروژه هایی می گذارند که به آن اعتقاد و اعتماد دارند و می دانند که حاضرند تمام تلاش خودشان را برای انجام آن به کار بگیرند.

سرمایه گذاری بر روی پروژه ای که برایتان ناشناخته است و تمایل چندانی به آن ندارید بسیار پر خطر است. تقریبا می شود گفت دیوانگی است.

بهتر است پوهایتان ار در پروژه هایی که با آنها آشنایی دارید و در باره آن تحقیق کرده اید خرج کنید و ضمنا بتوانید از تجربه و اشتیاق کاری خودتان هم استفاده کنید.

رسیک کردن خوب است اما بی پروا نباشید. دیونگی نکنید و ریسک هایتان را حداقل یکبار روی کاغذ با حالت های خوب و بد محاسبه کنید تا بتوانید از یک قمار به یک سرمایه گذاری برسید.

Leave a Reply